Hur länge tippar ni att vi överlever?

Idag läste jag att transpersoners medellivslängd är 23 år. Det känns ju jättetryggt.

Nu vet jag inte exakt vilka som räknas som transpersoner, jag är inte helt trygg i den här begreppsvärlden. Men jag klassar mig definitivt som intergender, det vill säga att jag varken räknar mig som absolut tjej eller absolut kille. Mitt biologiska kön är kvinna, och jag har inte alltför stora problem med att bli sedd som kvinna, men föredrar att vara neutral. Det finns stunder då jag verkligen har ett behov av att bli sedd som manlig (genom kläder, hållning etc.), men om jag räknas som trans eller bara queer vet jag inte.

Men att se siffror på hur oaccepterad och fel jag är, det känns inte kul alls. Att dubbelt så många tjejer som inte är heterosexuella tar livet av sig än de som är det känns inte heller speciellt uppmuntrande.

Vad vill ni att vi ska göra?

Till slut tar vi ju livet av oss för att vi inte ser någon annan utväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0