De kan skrika att vi ljuger men sanningen lyser igenom


Hej. Förlåt för uppehållet. Jag har funderat på att lägga ner den här bloggen, såg framför mig hur mina föräldrar och vänner hittade den och fick veta allt om mig... Men jag tror att jag ska ha kvar den i alla fall. Visst, jag riskerar något, men jag kan samtidigt hjälpa andra. Men jag får försöka undvika att skriva så mycket om mina vänner, för deras skull.

Det här året har börjat bra. Jag har tvingat mig själv att umgås med människor, för jag vet att jag får energi och kraft av det. Det känns som att den här terminen kommer gå ganska bra, trots allt.

Jag har även haft lite kontakt med en kille som har varit i en liknande situation. Han är min största idol för tillfället. Jag brukar läsa hans mail bara för att bli glad. Jag är inte ensam och det är underbart.

Jag måste även säga att James Blunt har varit min största inspirationsskälla de senaste veckorna. Hans texter är så relevanta, så känsliga, så mitt i prick. Speciellt den här.

Shine On

Are they calling for our last dance?
I see it in your eyes. In your eyes.
Same old moves for a new romance.
I could use the same old lies, but I'll sing,
Shine on, just, shine on!
Close your eyes and they'll all be gone.
They can scream and shout that they've been sold out,
But it paid for the cloud that we're dancing on.
So shine on. Just shine on!
With your smile just as bright as the sun.
'Cause they're all just slaves to the gods they made
But you and I just shone.
Just shone.
And when silence greets my last goodbye,
The words I need are in your eyes, and I'll sing.
Shine On, just, shine on!
Close your eyes and they'll all be gone.
They can scream and shout that they've been sold out,
But it paid for the cloud that we're dancing on.
So shine on. Just shine on!
With your smile just as bright as the sun.
'Cause they're all just slaves to the gods they made,
But you and I just shone.
Just shone


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej, ville bara säga att du har en fin blogg. Du har satt ord på sånt jag känner. Dock är jag inte så troende själv och kan inte veta hur det känns att vara en kristen familj och samtidigt inte vara hetero, men jag vet hur det känns när folk runtomkring en och familj förväntar sig att man ska vara hetero och man inte är det..

2011-01-11 @ 16:25:53
Postat av: Elin

Hej, ville bara säga att du har en blogg som berör mig, du har satt ord på en del saker jag känner. Dock är jag eller min familj inte så troende så vet inte hur det känns med den biten, men jag vet hur det känns när människor och ens familj förväntar sig att man är hetero och att det är det optimala..

2011-01-11 @ 16:29:33
URL: http://bloggis.se/the2side
Postat av: Elin

Hej, ville bara säga attdin blogg berör mig, du har satt ord på en del saker jag känner. Dock är inte jag eller min familj så troende så vet inte hur det känns med den biten, men jag vet hur det känns när människor och ens familj förväntar sig att man är hetero och att det är det optimala..

2011-01-11 @ 16:30:40
URL: http://bloggis.se/the2side
Postat av: Anonym

haha oj inte meningen att skicka tre kommentarer^^

2011-01-11 @ 16:31:52
Postat av: esti

åh, tack! det känns jättebra att veta att jag når ut till folk. ja, det är svårt att veta hur det är om man inte själv är i samma sits liksom. men har man upplevt det så förstår man.

kram <3

2011-01-17 @ 22:12:55
Postat av: Anonym

Hej! förstår verkligen vad du går igenom o hur du känner ... upplever samma sak, Lever som hetro fäst jag är lesbisk :(



Det e som att leva dubellt liv jag trodde jag var ensam om det.

2011-01-24 @ 02:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0