Well, it takes a fool to remain sane.


Depression, depression, depression. Jag vill inte ha dig här.



"Nu sken solen igen. Vi sprang nerför uppfarten, höll varandra i händerna, sprang mot grönbetet. Maskrosorna åt upp gräset och förvandlade ängen till en stor, gul, doftande säng.
Du hade aldrig skrattat så mycket förut. Du skrattade för att du inte hade något annat val. Maskrosorna var dina vänner och du kände dig inkluderad i gemenskapen.
Lägg dig ner och sov. Le och känn doften av blommorna, ogräset, dina bundsförvanter. Det är här du hör hemma. Älskade, stanna här. Låt inte världen äta upp din glädje och optimism. Stanna här med mig.
Du slängde dig mot den mjuka bädden, lätt som en fjäder. Du rullade runt, skrattandes. Ditt ansikte och dina händer blev gulfärgade. Du tittade på mig och sa att världen kändes stor och underbar. Precis som oss.
Lukta på blomman. Du är den. Du är precis så fantastisk som du känner dig. Men de andra förstår det inte. Så stanna här. Maskrosorna behöver inte övertygas."

- by me


Kommentarer
Postat av: Sabina

Hey! Jag skriver ofta "funderingar"-inlägg eller också diskussionsinlägg. Detta inlägg jag länkar här: http://saabiina.blogg.se/2011/february/21-februari-11-spring-for-livet-om-du.html handlar om mina tankar kring homo- och bisexuallitet.

Klicka gärna in och lämna din åsikt om mina åsikter ;P haha

Tack och ha en fortsatt trevlig dag! :)

// Sabina



2011-02-22 @ 09:59:17
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0