Lite fett med glädje till er alla!


Jag såg att It Gets Better-kampanjen har spridit sig till Sverige. Det gillas starkt. Kolla upp det! Bidra med filmer om ni kan! Jag vet själv vad det betyder att lyssna på någon som vet vad de pratar om.



Jag har alltid gillat Micke. Nu gillar jag honom ännu mer.

För er som inte vet vad det är så startades kampanjen It Gets Better i USA av Joel Burns, som jag tror är en politiker. Han uppmärksammade att så många homosexuella begått självmord på sista tiden, och det här klippet fick miljontals visningar på Youtube. Jag minns första gången jag såg det, fy fan vad jag grät. Jag vet inte hur många gånger jag har sett det, men jag blir fortfarande tårögd.



EDIT: Nej, jag vet inte om Joel Burns faktiskt grundade kampanjen. Men han var i alla fall ett av startskotten.



Kommentarer
Postat av: Patrik L

Har just fått två nya förbilder! =D

det där var precis det jag behövde höra!

2011-05-07 @ 12:36:56
URL: http://plavefjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0