För trött


Jag...eeh...mår inte så bra. Kort sagt uselt. Kort sagt så vet jag inte vad jag lever för längre. Kort sagt.


I mörkret
I mörkret ligger jag och hör,
hur klockor dånar utanför
med långa, tunga, jämna slag
som mörkrets djupa andetag.

De dövar allt och söver allt
och löser tingens dimgestalt
i långa, tunga, jämna dån,
som tanken aldrig lossnar från.

Jag är bland dem som knappast finns
och bara vet och bara minns
det gamla mörkrets hjärteslag,
som väntar ingen morgondag,

som fruktar ingen morgondag.

- Karin Boye


Kommentarer
Postat av: M

Livet är så mkt mer än bara dumma frågor, tankar, människor, måsten, olycka, anklagelser, krav, att vara eller att icka vara. Jag vet att så många fina meningar kan sägas, allt om hur bra allt kan vara eller hur vackert livet är. Att det i själva verkligen inte alls är så vackert är något man kan välja! Välj att du är värd för dig själv, att vara vacker omtyckt underbar kvinna! Din dag kommer, då du får känna kärlek på rikigt. Den dagen då någon annan älskar dig högt över molnen. Kom ihåg dock att det kan vara svårt att bli älskad innan man kan älska själv! DU är grym! kärlek är vackert och du är så jättemycket värt det! lev med lycka i siktet, du lever för dig själv och ditt val om att allt kommer bli bra. Ja tror på dig! Stor kram från hon som vet vad du talar om!

2011-04-20 @ 18:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0