Störst av allt är kärleken


Dag 22 - Det här upprör mig

Fan, det finns mycket som gör mig upprörd. Jag blir upprörd när folk döms efter vilket kön de tillhör. Jag blir upprörd när människor inte är öppna utan kör på i samma gamla hjulspår. Jag blir upprörd över FRA-lagen, gnälliga syskon, krig, amerikansk kultur, att min kompis tvingas vända sig till Socialstyrelsen för att slippa sin homofobiska pappa, när folk gnäller över småsaker, den helt värdelöst näringsfattiga skolmaten, mig själv och min feghet, köttindustrin, byråkratiska regler som gör att människor inte kan leva sina liv fullt ut och sjukdom.

Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Att snacka med mina underbara vänner, fina medmänniskor som bryr sig, när jag får skriva, poesi, vackra ord, kramar, när jag gör en skillnad för någon eller något, choklad, Coca-Cola, musik, tårar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0