De kan döda min kropp men inte min själ


Esti skrev sin första insändare idag. Det är liiite vuxenpoäng på den.

De senaste dagarna har jag känt mig mycket bättre. Jag tror att anledningen är att jag insett att jag har mycket större kontroll över mitt liv än vad jag tror. Jag bestämmer om jag passar in eller inte. Jag bestämmer mitt eget värde. Jag bestämmer ad jag vill göra med livet. Inte ödet eller något annat. Rent filosofiskt tror jag inte att vi människor har så mycket valmöjlighet - alla åsikter man har har man ju fått någonstans ifrån, och åsikterna påverkar ens handlingar. Men jag har påverkats så mycket att jag inser att jag bestämmer. Ingen annan!

Så nu är jag väldigt taggad på att förändra världen. För jag kan! Jag vet att jag kan. Och jag vet även hur - genom att vara mig själv. Genom att reagera när jag ser orättvisor och inte bara stå och se på och våndas.

Jag kan, jag vill, jag vet hur. Mitt kasam måste vara jävligt högt just nu.


Kommentarer
Postat av: Dennis

sv: Åh tack, glad jag blir! =)

2010-12-07 @ 23:37:19
URL: http://www.dennism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0