A lifetime is not too long to live as friends


Dag 8 - Ett ögonblick

Jag vet inte vad som menas, jag antar att jag får tolka dagens ämne lite som jag vill.

Ett ögonblick värt att minnas var igår. Jag och min bästis,  som vi kan kalla Wilma, stod på Centralstationen och väntade på bussen. Vi höll armkrok och försökte värma varandra på det sättet, det var kallt som fan. Det snöade och håret blev vitt av snöflingorna som lade sig på håret utan att smälta. Vi skrattade och pratade om vem av oss två och två till som skulle bli av med oskulden först. Det ögonblicket har jag sparat i mitt minne: Wilma som skrattar, hennes hår är vitt, allt är vitt, och jag var så himla glad, för en gångs skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0